2014. október 23., csütörtök

Hőre puffadó festék házilag

Beköszöntött az ősz, esik az eső, így nem is nagyon lehet kimenni a szabadba. Ezért mindig ki kell találjak valamit, amivel kislányomat lefoglalom egy kicsit. Keresgéltem több helyen is, mire véletlenül rábukkantam erre a receptre. Mivel szeretünk festegetni, nem is volt kérdés, hogy a következő esős napon ki is próbáljuk.


Hozzávalók:

1/2 csésze liszt
2 teáskanál sütőpor
2 teáskanál só
~ 1/4 csésze víz
különböző színű ételfesték
keveréshez tál és egy fakanál
kisebb joghurtos poharak

ecset vagy habzsák
rajzlap


A hozzávalókat az ételfesték kivételével fakanállal csomómentesre, összekevertem. Akkor jó, ha az állaga hasonlít a nokedliéra. Ekkor 4 kisebb pohárkába szétöntöttem, majd poharanként más-más ételfestéket kevertem hozzá.
Vastagabb rajzlapra ecsettel vittem fel, de cukrász habzsákba is bele lehet tölteni, úgy egyenletesebb vonalak húzhatóak. 
Mikróban 600W-on ~ fél percig "sütöttem" , majd onnan kivéve kihűtöttem. - Ha nem elég kemény akkor még egy kicsit kell sütni, de célszerű a mikró mellett állni és többször megnézni az állagát. Akkor jó, ha már megkeményedett rajta a tészta. - Kész is volt a mű :-)
Nagyszerű móka és kreatív kaland, fillérekből.
Az általam leírt mennyiség nem sok, de az adagok tetszés szerint növelhetőek.
Mindenkinek jó szórakozást hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése