2014. október 24., péntek

Gyurma házilag (hidegen összekeverve)

Egy újabb esős nap, amikor ki sem lehet mozdulni a lakásból. Így ma a gyurmázásba merültünk bele, ami a kislányom nagy kedvence. Mivel a bolti gyurma már régen megkeményedett, így kerestem és találtam rá erre a receptre, amit kissé módosítottam és így adom közre, mivel nekünk így vált be a legjobban.
Hozzávalók:

1 csésze liszt
1/4 csésze só
2 púpos teáskanál borkősav
2 teáskanál étolaj
~ 1/3 csésze langyos víz
különböző színű ételfesték

kicsike sodrófa
sütikiszúró formák




A hozzávalókat a víz kivételével egy tálba öntöm, majd a vizet fokozatosan hozzá adagolva összegyúrom. Annyi vizet adok hozzá, hogy elérjem a kívánt állagot: - a gyurma elválik a kezemtől, nem ragad, puha és kellemes tapintású. Utána négy részre osztom, majd ebből 3 gombócot egyesével ételfestékkel megszínezek. A 4. golyó natúr színű maradt.
Jöhet a gyurma-móka :-)
A gyurmákat lezárható műanyag dobozba tettem és a hűtőben tárolom. Ha a következő felhasználásig túlságosan megkeményedik, akkor egy kis víz hozzáadásával felfrissítem és újra jó állagú gyurma lesz belőle.
Nagyon jó, selymesen puha állagú, könnyű vele dolgozni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése